Zondag 8 April (part 1) - Reisverslag uit Singapore, Singapore van SSMNW - WaarBenJij.nu Zondag 8 April (part 1) - Reisverslag uit Singapore, Singapore van SSMNW - WaarBenJij.nu

Zondag 8 April (part 1)

Door: Hester

Blijf op de hoogte en volg SSMNW

08 April 2012 | Singapore, Singapore

De zondag van het paasweekend is weer op zijn eind, dus het wordt weer tijd voor een blog.
Ik heb het geluk dat ik een blog mag schrijven over deze zondag, die naar mijn mening, een van de bijzondere dagen tot nu toe was.
Vandaag zijn we namelijk naar het eiland Pulau Ubin geweest. Een korte inleiding over dit eiland is wel handig voor de niet-singapore gangers.
Het eiland Pulau Ubin ligt "rechts-boven" de stad singapore en is een relatief gezien onbewerkt en natuurrijk eiland. Het bestaat voor het grootste gedeelte uit bossen en moerassen,
wat een groot contrast vormt met de rest van Singapore. Dus wij waren vanochtend heel nieuwsgierig naar dit eiland.
De ochtend begon wat later, aangezien een groot deel van de groep was gaan stappen de vorige avond.
Met de metro gingen we richting het oosten, om vervolgens op een bus te stappen. Vanuit de bovenverdieping van de dubbeldeksbus, konden we alle gevangenissen en legerbases
goed zien. Dit was een kant van singapore die we tot dan toe nog niet gezien hadden. Natuurlijk hingen daar weer illustratieve bordjes, waar aangegeven werd wat niet toegestaan was:
het zag eruit alsof je doodgeschoten werd zodra je ook maar iets deed.
Eenmaal aangekomen bij de kust stapten we in een 12 personen bootje, die ons naar Pulau Ubin bracht.
Onze eerste kennismaking met het eiland, waren de vele fietsverhuurders die allemaal om het hardst schreeuwden. Nice bicycle, 5 dollar!
En daar gingen we. Het was een verademing om eens even niet te hoeven lopen. Lekker de wind langs je gezicht en gaan.
Na vijf minuten was je al behoorlijk bezweet, maar daar zijn we inmiddels aan gewend. Het links fietsen was in het begin nog even gek, maar er was gelukkig weinig verkeer.
Het eiland deed niet onder aan onze verwachting: het bos met de mangrove bomen en de wandeling over het zee naast de kustlijn over een soort brugpad waren erg mooi.
Voor meer details, zie de foto's die straks online komen ;)
Het mountainbike pad, daar hebben we ons toch maar niet aan gewaagd. Het pad veranderde na 10 meter in een modderpad.
Een verfrissende blikje fris een hutje op het eiland was voor ons het moment om te beginnen aan de terugtocht.
Overigens had de groep die iets eerder naar het eiland was vertrokken in het begin van de middag door ondergelopen fietspaden gefietst. Door omdat het water bijna een halve meter
hoog stond door de vloed van het water. Zij hebben nog op zee gekayakt, maar veel meer dan twee rondjes was het niet. De verhuurder wilde niet dat de kayakkers al te ver op zee gingen.
En vervolgens zijn ze naar een spa geweest, waar vissen aan je voeten gingen knabbelen.

Na deze vermoeiende maar wel heel bijzondere dag, zijn we geeindigd aan de singapore river, bij een italiaan. Het chinees en indiaas eten waren we even beu, dus het was
echt tijd voor de overbekende pasta. Onze portemonnees waren wel een stuk lichter, door de locatie, maar desondanks hebben we erg genoten van de avond.

Morgen begint het vroege opstaan weer, dus ik ga maar eens gauw mijn bed in!