Terugreis Groep 1 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van SSMNW - WaarBenJij.nu Terugreis Groep 1 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van SSMNW - WaarBenJij.nu

Terugreis Groep 1

Door: Delilah

Blijf op de hoogte en volg SSMNW

17 April 2012 | Singapore, Singapore

Back to reality

Bloggen over de terugreis.. niet de leukste blog die ik me kan bedenken, aangezien ik (en ik denk dat ik voor iedereen kan spreken) een top tijd heb gehad in Singapore!
Afijn, een blog dus over de terugreis van groep 1. We (Anke, Bob, Sander, Daan, Marjolein, Robin, Tom, Danique, Maureen en ik) besloten met z’n allen voor de laatste keer gezamenlijk bij een foodcourt te eten om toch een beetje in stijl afscheid te nemen van Singapore. Daar waar sommige mensen nog hun stokjes skills verbeterden met echt lokaal eten, besloten anderen om toch maar alweer aan Westers eten te wennen, waaronder ikzelf: baked beans & fries! Dit ging natuurlijk gepaard met een heerlijke fruit juice, die we nog zullen gaan missen in Nederland.
Eenmaal terug in het hostel besloten sommige mensen nog te douchen, anderen gingen nog even naar Mustafa’s voor de laatste souvenirs. Nadat er afscheid was genomen van de veel te vrolijke receptie mannetjes, die Marjolein en Danique veel te graag voor de gek hielden, vertrokken we ruim op tijd uit het hostel. Dit vanwege een aardbeving, die ook bleek gevoeld te zijn in Singapore met mogelijk tsunami gevaar.
Met nog net genoeg geld op de ov-kaart, begonnen we onze lange terugreis met een metro rit naar Changi Airport. Hoogtepunt was toch wel dat Maureen er na twee weken achter was gekomen dat er toch echt geen “happy happy” werd omgeroepen, maar “hati, hati”, iets wat ook op de metrodeur stond. Op het vliegveld aangekomen, was het tijd om de laatste Singaporese dollars op te maken en belastinggeld te claimen van de nieuwe iPads. Toen het tijd was om te boarden en we door de slurf liepen naar ons vliegtuig werden we afgeschrikt door het aantal baby’s dat mee zou gaan op onze vlucht.. zolang ze ons maar niet uit onze slaap zouden houden!
We vertrokken op tijd en vanaf dit punt tot de aankomst in Dubai valt dan ook eigenlijk een gat in het blog, aangezien ik min of meer gelijk in slaap viel met in mijn oor de UK top chart 2011 (die ik waarschijnlijk zo’n 20 keer heb aangehoord).
Op het vliegveld van Dubai stond ons een lange rij te wachten voor de security check die voor ons goed verliep, maar er deden zich ook wat rare taferelen voor. Zo was er een Russische vrouw die half huilend een of ander object tevergeefs probeerde mee te krijgen en er waren ook 3 mysterieuze hokjes, waar verdachte mensen waarschijnlijk heen werden gebracht voor, zo dacht Sander, een full body check.. Even later werd iedereen 10x blijer van een Starbucks, maar net zo snel 10x minder blij toen bleek hoe beperkt de betaalmogelijkheden waren. Voor sommige genoeg reden om dan maar zonder koffie die lange overstap uit te zitten (of slapen), anderen wisten toch uiteindelijk hun portie cafeïne te behalen. Na 2,5 uur wachttijd was het tijd om te boarden voor de vlucht naar Amsterdam. Nadat we met een pendelbusje warden gebracht naar het vliegtuig; met in ons achterhoofd het weerbericht in A’dam, werd nog even extra genoten van de laatste paar zonnestralen.
Ook over de tweede vlucht valt niet veel te bloggen, aangezien ik ook deze tijd wist te benutten met het inhalen van slaap. We landden zelfs een kwartier eerder in Amsterdam en met de eerste voetstappen op Nederlandse grond was het toch echt duidelijk dat dit het einde was van onze studiereis.
In krap twee weken hebben we Singapore door en door leren kennen, van een net wat te lange lab rondleiding, waarbij zelfs de temperatuur van de koelkasten werd verteld tot het fietsen door enorme plassen water op Sentosa, die vervolgens een half uur later compleet weg waren tot het gigantische uitzicht op Marina Bay Sands.. We’ve seen it all! En nu dan toch maar weer.. back to reality!