Dinsdag 10 April (Part 1) - Reisverslag uit Singapore, Singapore van SSMNW - WaarBenJij.nu Dinsdag 10 April (Part 1) - Reisverslag uit Singapore, Singapore van SSMNW - WaarBenJij.nu

Dinsdag 10 April (Part 1)

Door: Tom

Blijf op de hoogte en volg SSMNW

17 April 2012 | Singapore, Singapore

Blog 10 april Tom

Op dinsdag 10 april gingen we op bezoek bij GUSTO in het KK Women's and Children’s Hospital. Bij ontvangst werd direct een groepsfoto voor het ziekenhuis gemaakt samen met de mensen van GUSTO. Hierna mochten Mike, Britt en Janneke voor het laatst hun presentatie over MNW geven en daarna waren de onderzoekers van GUSTO aan de beurt. GUSTO doet onderzoek naar diabetes. In Azië blijkt diabeten een snel groeiend probleem te zijn. GUSTO volgt voor hun onderzoek de ontwikkeling van kinderen vanaf het moment voordat ze al geboren zijn. We kregen ook nog hun onderzoekskamer te zien met een apparaat dat in staat is het volume van de baby te meten. Vervolgens kregen we een warme maaltijd als lunch en vertrokken we naar het Bioinformatics institute. Hier kregen we eerst kort over hun verschillende onderzoeksgebieden te horen. Daarna werd lang verteld over hun onderzoek naar het griepvirus en mutaties daarvan. Tijdens dit verhaal moesten we ook een quiz maken. Als groep hadden we hier ongeveer 80% van goed en deze score zal vergeleken worden met de score van een Singaporese groep studenten die het nog moet maken.