Zaterdag 7 April - Reisverslag uit Singapore, Singapore van SSMNW - WaarBenJij.nu Zaterdag 7 April - Reisverslag uit Singapore, Singapore van SSMNW - WaarBenJij.nu

Zaterdag 7 April

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg SSMNW

07 April 2012 | Singapore, Singapore

Zaterdag, 7 april

"GODVERDOMME!, van wie is deze wekker?!" was wat ik op zaterdag 7 april hoorde. Dit, omdat Bob werd gestoord in ons dagelijkse wakker-worden proces door de wekker van Elias die daarentegen zelf niet zoveel erg had in z'n eigen wekker. Een goede inleiding van zaterdag, 7 april in Singapore.

Na het ontbijtje en een blik naar buiten was het duidelijk: top-weer voor een dagje strand, dat gister niet helemaal door ging door het tropische klimaat van Singapore. Dat betekend dat het hier nogal kan regenen, onweren en bliksemen, waarbij een regenstorm in Nederland bij in het niet valt. Vooral het gedonder is hier vrij indrukwekkend, of met andere woorden, (die van Elias die daarbij springend in de regen staat met een lach van oor tot oor), "KABLAAM feel my wrath you minions!"
Eenmaal aangekomen op het strand op Sentosa-Island samen met Danique, Elias, Julia, Koen, Marjolein, was het nog steeds super weer. Ook Daan kwam langs nadat hij mee ging met Bob die er eindelijk in was geslaagd hier een Ipad 3 op de kop te tikken. (jaja, met belastingvoordeel!) Het water is echt super warm en het strand zelf zijn heel mooi. (maar wel zo nep als maar kan. De rotsen in het water op de achtergrond op de foto's ook? jazeker.) Na het slechte weer van gisteren hadden we veel mazzel met de zon die urenlang onverstoord door wolken op het strand scheen. Voor de mensen thuis, mocht je ooit naar Singapore gaan, neem een hoge factor zonnebrand mee, neem dat maar van mij aan. Vraag anders even aan Marjolein hoe het is om een paar uurtjes in de zon te liggen, recht op de evenaar. Het zal wel raar voelen wanneer lachende Chinezen en Indiërs omkijken naar je mooi egaal rode kleurtje.

Op Sentosa-Island hebben we nog even geluncht bij een Italiaanse strandtent. Waar toeristen komen, betaal je ook toeristenprijzen. Echter het was de Singapoorse Dollars dubbel en dwars waard, want na een week oosters eten ben je ook wel eens toe aan een pizzaatje, salade of pasta.

Op het moment dat we op het punt stonden te vertrekken rond een uur of half 6, sloeg de storm weer toe op het eiland. Omdat dit meestal een uurtje duurt, en het de dag hiervoor nog langer doorging, hebben we toch maar besloten van afdak naar afdak te rennen. Door het warme weer kon dat wel in zwembroek, en ook de dames waren heldhaftig genoeg deze tocht in bh of bikini af te leggen. In een parkeergarage leidend naar de monorail vonden we dat dit tijd was voor een fotootje van ons doorweekte avontuur. Nou is in bikini, bh of in een zwembroek al vrij bloot. Toch wist Koen hier een nieuwe dimensie aan toe te voegen zonder dat iemand het door had. Meer zal ik niet vertellen, de foto's spreken boekdelen.

We hebben nog even gedineerd in 1 van de Singapoorse food courts op aanraden van een kennis van Marjolein. De food courts zijn een soort megastallen waar je bij wel 100 verschillende kraampjes eten kan halen voor nog geen omgerekende 3 euro.

Het is zaterdag, en zondag stond ook nog een dagje vrij op programma (Pasen), wat het een uitstekende aangelegenheid maakt om het nachtleven van Singapore te verkennen. En als je uitgaat, moet je er natuurlijk netjes uit zien en geschoren zijn. Dit laatste zorgde voor wat problemen bij Elias, maar in zijn gezicht was niks te zien....
Het nachtleven is net zoals de eetgelegenheden een massale massa mensen. Bij de Singapore river ligt iets vergelijkbaars met een winkelcentrum, maar dan uitsluitend met clubs en kroegen. Beetje jammer dat we in sommige tenten nog als 16 jarigen de kroeg uit gebonjourd worden aangezien de leeftijdsgrens daar 23 is. Oh, en mannen 28....
Uiteindelijk kwamen we toch terecht in een sjieke tent waar de entreekosten waren: ' een drankje kopen' . Drank is in Singapore iets duurder dan in Nederland, maar dan werden we ook wel een voor een naar een loungetafel geëscorteerd. Er was zelfs een ice-bar aanwezig waar het zeker onder 0 was, aangezien de wanden en de bar van ijs waren zoals de naam al zegt. Door de danspassen van Danique en Julia (met elkaar) zorgde deze icebar voor verkoeling van de mannen in de club forbidden city. En hoe chill is het dan om in de taxi te stappen en 10 minuten voor maar 2 dollar p.p. (omgerekend 1,20), weer voor het hostel afgezet te worden.

Robin