Dinsdag 3 April (Part 2) - Reisverslag uit Singapore, Singapore van SSMNW - WaarBenJij.nu Dinsdag 3 April (Part 2) - Reisverslag uit Singapore, Singapore van SSMNW - WaarBenJij.nu

Dinsdag 3 April (Part 2)

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg SSMNW

03 April 2012 | Singapore, Singapore

Dinsdag 3 april Mount Elizabeth Hospital

Vanaf het Clinical Imaging Research Centre arriveerden we even voor 13:00 uur met de taxi bij het Mount Elizabeth Hospital. Hier was nog even tijd voor een broodje. Het eerste half uur kregen we een introductie over dit privé ziekenhuis. Het is een van de grootste privé ziekenhuizen in de regio waar patiënten van over de hele wereld komen. Slechts 48% van de patiënten komt uit Singapore. Er zijn 349 bedden, 24 hiervan zijn intensieve care bedden. In dit ziekenhuis worden nier, lever, hoornvlies en beenmerg transplantaties uitgevoerd. Er zijn verschillende afdelingen in het ziekenhuis, onder andere cardiologie, urologie, neurologie en oncologie. Na de introductie was tijd voor vragen, waarbij met name het zorgsysteem in Singapore aan bod kwam. Daarna kregen we met de hele groep een rondleiding door het ziekenhuis. Het interieur deed ons soms meer aan een hostel dan aan een ziekenhuis denken, er waren ook geen bekende witte gangen. In plaats van de gebruikelijke 1:6/8 verplegers per patiënten, werkt hier overdag 1 verpleger per 3 patiënten. Onze rondleiding eindigde in een zeer luxe 1-persoonskamer. Een gigantische ruimte waar 3500 Singapore Dollar per nacht voor wordt betaald; dit komt overeen met zo'n €2100. Het was een unieke ervaring om her ziekenhuis van binnen te kunnen zien. Na de groepsfoto werden de toiletten druk bezocht voor de zomerse kleding. Iedereen kon de dag vanaf 15:00 uur vrij in de stad doorbrengen.

Groeten uit Singapore!!