blog van Sander - Reisverslag uit Singapore, Singapore van SSMNW - WaarBenJij.nu blog van Sander - Reisverslag uit Singapore, Singapore van SSMNW - WaarBenJij.nu

blog van Sander

Door: ssmnw

Blijf op de hoogte en volg SSMNW

02 April 2012 | Singapore, Singapore

Hallo allen,

Volgens mij mag ik de aftrap geven aan het blog van alle komende mnw studenten die nog iets gaan schrijven. Echter is dit niet de eerste dag van onze reis, maar de tweede… Maureen was niet in staat om de eerste dag op papier te krijgen. Deze zal ongetwijfeld nog komen, dus niet getreurd:).

Het is vandaag 2 april en de we zouden vandaag ons eerste bezoek hebben. Deze is helaas niet doorgegaan, wat natuurlijk erg jammer is. Aan de andere kant gaf dit een hele mooie kans om de eerste indrukken van Singapore mee te maken.
Voordat we de stad konden gaan verkennen moesten we eerst nog even snel wisselen van hostel, vanaf nu kunnen we hier de rest van de tijd blijven.
Hier zijn we met een clubje mensen (Bob, Sietske, Hester, Marjolein, Danique, Daan, Robin, Koen, Elias, Anke, Britt en ik) lekker gaan ronddwalen in Singapore. Er was bij 3 van de mensen grote animo om een ipad 3 te kopen. Dit was dan ook voor hun de nummer een actieviteit van de dag… Gelukkig waren en onderweg genoeg dingen om te bekijken. Maar toch eerst even naar een gebouw (4 verdiepingen hoog!!!) waar alleen maar electronische dingen werden verkocht. Echt van alles!!! Van complete computer, tot alle onderdelen los van elkaar om het als een bouwpakket zelf te maken. Helaas was hier voor de echt apple lieverhebbers de ipad 3 al uitverkocht. Op de terugweg zijn we eerst een moskee in gegaan was voor de dames een mooie rok opleverde die alles moest bedekken, al onze dames waren veels te schaars gekleed in het warme weer wat hier heerst. De moskee was alleen niet zo heel bijzonder, iedereen lag er voornamelijk te slapen ipv te bidden. Hierna zijn we snel in een metro gesprongen op weg naar de Botic garden. Hier hebben we lekker rondgelopen in een rain forest en foto’s gemaakt van zwarte zwanen. Ginger en Healer gardens gezien en het mocht niet echt meezitten maar hier hebben we wel de eerste goede koffie gedronken in singapore!!! De druk voor de ipad werd voor sommigen toch echt nog wat te hoog dus werd besloten om nog een andere zaak op te zoeken. Deze lag in een zeer bekende straat in Singapore, de orchard street. Dit was ook de eerste plek waar we lekker in de zon op een terasje hebben kunnen genieten van een drankje. Er staan hier namelijk bijna geen terassjes buiten. De ipad store was ergens in een groot warenhuis op de tweede verdieping. Helaas was hier ook voor de ipad fans alleen het bericht dat deze uitverkocht was. Hier zijn onze wegen gescheiden. De echte fans zijn nog even doorgegaan met zoeken terwijl de rest op weg ging naar Chinatown. Dit is echt een wereld van verschil met de rest van de stad. Hier kom je zo lijkt het echt in China terecht. Hier gingen wij op zoek naar een eet plek voor de avond. Nadat de apple fans de Chinatown gangers weer hadden opgezocht zijn we met zijn allen gaan eten in een hele grote chinese vreetschuur (zonder groenten tot groot ongenoegen van bijna iedereen).
De nachten hiervoor waren allemaal niet erg lang (vliegvlucht en de eerste nacht nogal wat problemen met de airco zodat we naar mijn idee in een kamer van 16 graden sliepen…) wat ertoe leide dat we met zijn allen best vroeg naar huis zijn gegaan. In de metro kwam er nog een bekend beeld voorbij waarom je altijd verliest van aziatische gamers. En nu liggen we allemaal op bed.

gr Sander

• 02 April 2012 - 18:29

Fam Houtzager:

Wat leuk om jullie eerste ervaringen te lezen. Wij waren heel benieuwd hoe de reis verlopen is en hoe het leven is daar in Singapore, zo dicht bij de evenaar. Hoe is het daar verder! Groetjes aan Julia;-)