Vrijdag 6 april - Reisverslag uit Singapore, Singapore van SSMNW - WaarBenJij.nu Vrijdag 6 april - Reisverslag uit Singapore, Singapore van SSMNW - WaarBenJij.nu

Vrijdag 6 april

Door: Maxim

Blijf op de hoogte en volg SSMNW

06 April 2012 | Singapore, Singapore

Heerlijke regenachtige stranddag
06-04-2012

De 6e dag alweer, wat gaat het hard. Vandaag was het geode vrijdag en daarom hadden we geen activiteiten op de planning staan. Dus op naar het strand! Een aantal groepjes vertrokken hiervoor naar Sentosa, een toeristisch eilandje in het zuiden van Singapore, vlak voor de kust. Een (dure) “cable car”, eigenlijk meer een kabelbaantje vergeleken met wintersport, bracht ons naar dit eiland. Al heel snel na de aankomst begon de stranddag in het water te vallen: het viel met bakken uit de hemel. Rivieren vormden zich op de straten van Sentosa. Nadat een heel rondje in de bus niet lang genoeg was (het regende nog steeds), verscholen we ons in Underwater World. Dit is een soort combinatie van Sea-life en het Dolfinarium, maar was het beiden net niet helemaal. Al met al hebben we ons goed vermaakt en zelfs een paar ‘wilde’ aapjes gespot.
Gelukkig was tegen deze tijd de regen gestopt en konden we het strand op om bruin te worden... Hoewel, de weergoden waren ons niet heel erg gunstig gezind, want de wolken waren gezellig blijven hangen. De temperatuur daarintegen was prima en we doken meteen de zee in. Na een voor mij pittig zware zwemtocht, kon ik eindelijk een stukje hardlopen over het strand! Dat mocht wel weer na een week niet gesport en de bata nadert snel!
’s Avonds werd er o.a. een koude hotdog teruggestuurd en al het wisselgeld (25 cent) op de 150 dollar restaurant-bill teruggeisd. (dit werd uiteindelijk 30 cent, dat uit de fooienpot moest komen, omdat er geen 5 cent meer was, win!. En ja, de bediening was ook echt slecht.)
Op het strand staken we nog een paar wijze lessen op. Allereerst, ga nooit onder een palmboom zitten, want kokosnoten vallen! Zelfs de tactisch onder de palmboom geplaatste verlichting had gepantserde bescherming nodig. Verder absorberen wolken geen UV en tot slot, laat je strandbal niet uit het oog; er kunnen verdwaalde Nederlanderse expats mee aan de haal gaan.

Morgen op naar één van de weinige (enige?) stukken ‘echt’ regenwoud in Singapore. Freek, Jeroen, Jasmin en enkele anderen waren er geweest en waren zeer enthousiast!

Een goede nacht,
Maxim

• 07 April 2012 - 19:48

Carolien:

Ben heel nieuwsgierig naar de foto's geworden na dit enthousiaste verslag!

• 08 April 2012 - 10:00

Mary Van Dueren:

Hoi Mike, Monique en alle anderen die ik niet ken,

Vind het leuk om jullie blog te volgen! Ik als doorgewinterd kankerpatient kan zelfs af en toe de studieonderwerpen volgen. En wanneer komt er een stukje van Mike of Monique?

groetjes van tante Mary

• 08 April 2012 - 16:05

Mike:

Hey Mary!

Wat leuk dat je de blog volgt! Monique's blog is niet helemaal goed aangekomen, komt er snel op. Ik heb de reis voor een groot deel helpen organiseren en schrijf dan ook niets in de blog:)

Mike & Monique